RAHMAT UNTUK SEMUA - Firman Allah SWT : "Dan tiadalah Kami mengutus kamu, melainkan untuk (menjadi) rahmat bagi semesta alam" [Al-Anbiya : 107].

Firman Allah (Al-Baqarah : 208),: “Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya dan janganlah kamu turuti langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu”

Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (Wahai Muhammad) Kitab (al-Quran) dengan membawa kebenaran, supaya Engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya); dan janganlah Engkau menjadi Pembela bagi orang-orang yang khianat. [An Nisa' : 105]

Friday 2 May 2014

Tahniah Rakyat!

Badan Perhubungan PAS Terengganu (BPPNT) mengucapkan tahniah kepada semua peserta dari negeri Terengganu yang telah hadir dan bersama-sama menjayakan Himpunan yang diadakan di Dataran Merdeka pada Khamis 1 Mei.

yahaya 1 meiPengerusi Jawatankuasa Penggerak Demokrasi & Mobilisasi Rakyat negeri Terengganu Haji Yahaya Ali berharap semua peserta selamat kembali ke tempat dan keluarga masing-masing .

“Saya ucap tahniah pada semua peserta himpunan dari negeri Terenganu yang bantu kebangkitan rakyat pada hari ini (semalam).

“Saya doakan semuanya selamat kembali ketempat dan keluarga masing-masing, Insya Allah,”ujarnya.
Beliau yang juga Timbalan Pesuruhjaya II PAS Terengganu menyeru pelbgai peringkat rakyat yang menyertai Himpunan tersebut konsisten meneruskan bantahan kepada perlaksanaan cukai GST dan kenaikan kos sara hidup.

“pelbagai pihak yang sertai himpunan mesti tunjukkan sikap yang konsisten dan punyai keazaman yangg tinggi supaya matlamat dari program ini (itu) tercapai.

satiful 1 mei“mereka mesti berperanan untuk memahamkan masyarakat apa yang sebenarnya diperjuangkan,”tegasnya.
Katanya, rakyat hanya boleh menjadi golongan pendesak sekiranya mendapat sokongan ramai.

Sementara itu, beliau menggesa tolak ansur dari kerajaan supaya menangguhkan cukai tersebut atau mencadangkan mekanisma lain yang tidak membebankan.

“Di pihak kerajaan sepatutnya peka dgn bantahan sebegitu ramai rakyat. Mesti ada sikap tolak ansur kerajaan samada menangguhkan perlaksanaan GST, “atau membuat kajian mekanisma baru sistem cukai yg tidak membebankan rakyat yang berpendapatan rendah,”
Beliau menambah, kerajaan akan lebih dihormati sekiranya berani mengadakan forum terbuka bagi membincangkan isu ini, supaya ia dihakimi oleh rakyat bukan hanya dengan kempen

No comments:

Post a Comment